116111 – Telefon zaufania dla dzieci



Zadania:
– pomoc dzieciom potrzebującym opieki i ochrony oraz łączenie ich z odpowiednimi usługami i zasobami;
– zapewnianie dzieciom możliwość wyrażenia ich trosk, porozmawiania o sprawach bezpośrednio ich dotyczących i nawiązania kontaktu w nadzwyczajnej sytuacji.

Dostępność:
w godzinach 12:00 – 20:00, 7 dni w tygodniu

Informacje:
Możesz dzwonić na telefon zaufania dla dzieci w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot.
– możemy porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole.
– czujesz złość, smutek, zniechęcenie, a może żal? Możesz podzielić się z nami tym, co właśnie przeżywasz.
– dojrzewasz i masz związane z tym pytania – chętnie o nich porozmawiamy.
– jeśli doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji wspólnie zastanowimy się, co zrobić aby Ci pomóc.
Pedagodzy i psycholodzy opracowali łatwe do zapamiętania zasady ABCD:
Anonimowo – dzwoniąc do nas nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.
Bezpłatnie – połączenie z numerem 116 111 jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.
Chętnie – jesteśmy gotowi rozmawiać z Tobą o każdej ważnej dla Ciebie sprawie. Jeśli będzie Ci to potrzebne, możemy umówić się na kolejną rozmowę.
Dyskretnie – wszystko o czym nam powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz nas o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – zajmiemy się tym.
Projekt prowadzony jest przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z firmą Polkomtel SA, operatorem sieci Plus, która jest Głównym Sponsorem i Partnerem Technologicznym Telefonu.

Źródło:
1) www.116111.pl
2) Uke.gov.pl – Telefon zaufania
3) Tablice numeracji HESC z zakresu 116 i 118

Oceń ten artykuł

Custom EmptyCustom EmptyCustom EmptyCustom EmptyCustom Empty0/50 głosów

278 total views, 1 views today